وبلاگ تخصصی علم مواد و مهندسی سرامیک

وب نوشته های یک سرامیست
وبلاگ تخصصی علم مواد و مهندسی سرامیک

با توجه به درخواست های مکرر دوستان، به مرور برای همه لینک ها، لینک دانلود کمکی ارائه می شود.
درصورت وجود مشکل در لینک دانلود هریک از فایل، در نظرات اعلام کنید تا بررسی شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برخی از پست های قدیمی، نیاز به بروزرسانی دارند. به تاریخ ارسال پست دقت نمایید /


لطفاً در نظرات خصوصی، درخواست ارسال کتاب یا پاسخ تفصیلی به موضوعی خاص را مطرح نکنید.
تأکید می کنم : امکان پاسخ گویی مستقیم در نظرات خصوصی نیست.
باید از ای میل استفاده کرد که بعید میدونم وقت و حوصله کنم و فقط در موارد خاص جوابگو خواهم بود. تا اونجایی که بتونم در خود مطالب وبلاگ و پاسخ به نظرات در خدمتتون هستم .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این وبلاگ کاملاً شخصی است. در نقل مطالب علمی، فیلم ها و اسلایدها، به منبع اصلی مطلب اشاره شده است و به حقوق مؤلف یا مترجم احترام گذاشته می شود.
سایر مطالب، برای اولین بار ارائه می شود و انتظار می رود در نقل یا استفاده مستقیم، به منبع اصلی ارجاع داده شود.

____________________________________

تماس مستقیم :
ceramic.blog@gmail.com
____________________________________

به دلیل مشکلات کاری و شخصی، وبلاگ دیرتر بروز می شود. با این وجود قسمت نظرات و ایمیل بررسی و پاسخ داده می شود.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

پـیـوندهای روزانـه

در پست قبلی، نرم افزار آنالیز پراش اشعه ایکس قرار داده شد.

این برنامه، قسمت help بسیار خوب و کاملی داره و مهم ترین منبع برای دریافت اطلاعات است.

با این وجود، در این پست، چندین روش کلی آموزش این نرم افزار، ارائه شده است که به جرأت کامل ترین بسته ی آموزشی این نرم افزار است.

آخرین نسخه از نرم افزار  Xpert HighScore :

دانلود رایگان نرم افزار آنالیز پراش اشعه ایکس XRD HighScore Plus 3.0.5 + PDF2 2013

ادامه مطلب :

برای آموزش دقیق برنامه، می بایست با نام و نوع هرکدام از تولبار آشنایی داشته باشید تا مفهوم دقیق هر عبارت رو متوجه شوید.

برنامه ی xpert high score یک صفحه کلی دارد که المان های مختلفی را در صفحه مشاهده می کنید :

تصاویر زیر، توضیح کلی این آیکون ها رو نشان می دهد

نرم افزار آنالیز xrd یک

هرکدام از تولبارها در طرفین و نیز بالا و پایین صفحه نرم افزار، امکانات دیگری را بدست می دهد :

نرم افزار آنالیز xrd یک

قسمت display mode در بالای گراف، دارای امکانات گرافیکی و تنظیم دسترسی ها به تنظیمات برنامه است :

قسمت ابزار در ستون سمت چپ، امکانات رسم و هندسی برنامه را بدست می دهد :

و در نهایت تولبار پایین صفحه برنامه که برای آنالیز، تعیین و شناسایی پیک ها مورد استفاده است و اهمیت زیادی در استفاده سریع و دقیق دارد:

همه ی این قسمت ها در منوی بالای صفحه نیز وجود دارند، اما استفاده از آنها در پنل ها و تولبارها راحت تر است.

با در دست داشتن این اطلاعات، در این پست، بصورت کامل این نرم افزار آموزش داده خواهد شد و منابع متعددی ارائه خواهد شد :

___________________________________________________________________

فایل آموزشی شماره یک

این فایل به زبان انگلیسی بوده و کاری از Scott A Speakman بوده که استاد مرکز علم و مهندسی مواد MIT است. هرچند این فایل برای برنامه پلاس xpert است و برای آخرین ورژن موجود است، اما برای ورژن 01. که در پست قبلی برای دانلود ارائه شده بود، مفید است.

از ایــنـــجا دانلود کنید.

___________________________________________________________________

فایل آموزشی شماره دو

این فایل، کاری از آقای علیرضا عرب است که به همراه فیلم های آموزشی که خودشون تهیه کردند، میتونه نصب و آنالیز الگوهای پراش رو به خوبی آموزش دهد.

مشاهده فیلم های آموزشی برای درک بهتر این آموزش، ضروری است.

راحتی و آسانی آموزش آقای مهندس عرب بسیار قابل توجه است که از ایشون هم کمال تشکر رو داریم.

از ایــنــجــا فایل آموزشی رو دانلود کنید.

و از ایـنـجـا فیلم های آموزشی رو (حجم : 33 مگابایت) .  |   لینک کمکی

___________________________________________________________________

فایل آموزشی شماره سه

این فایل خلاصه نیز کاری از آقای مهندس رحیم زاده و از وبلاگ آزمایشگاه پراش اشعه ایکس است. 

هرچند که بسیار خلاصه و با توضیح اجمالی است، اما می تواند بصورت کلی کمک کننده باشد.

از ایـنـجـا دانلود کنید.

___________________________________________________________________

 

رمز : ceramic.blog.ir

___________________________________________________________________

پانوشت :

دوستانی که در بررسی و شناسایی با نرم افزار xpert مشکلی دارند، می تونند بفرستند، تا اگه کمکی از دستم برمیاد، براشون انجام بدم.

لطفاً آدرس آپلود شده را قرار بدین تا برای بقیه هم بتونه کمکی باشه.

دوستان، در پیام خصوصی مشکل یا مطلبی را عنوان نفرمایند، چون امکان پاسخ گویی به پیام خصوصی نیست و  از طریق ایمیل فرصت پاسخگویی ندارم /

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این پست را هم ببینید :

معرفی نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس XRD + دانلود برنامه xpert high score

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این پست را هم ببینید :

نظرات  (۱۲۷)

سلام وقت بخیر چطور میشه پیک خودم رو وارد برنامه xpert plus کنم ولی شماره کارت آماده مقاله رو بزنم ک ببینم کامل تطبیق داره یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید
چطور میتونم نویز های نمودار رو کم کنید لطفا راهنمایی کنید ممنون
سلام وقتتون بخیر. ببخشید من توی مقالات میبینم که واسه تحلیل نتایج xrd از پلینها صحبت میشه و شماره هایی هم از آنها قرار داده میشه روی گراف. میشه راهنمایی کنید چطور میتونم این شماره ها رو روی گراف بیارم و اونها رو با مقالات تطبیق بدم؟
ممنون میشم آیدی کانال تلگرام و آیدی یا شمارتون را بدید
یک سفار و چند سوال دارم
سلام میشه لطفاً یه مقاله که از xpert برای تعیین فاز استفاده کرده رو برام بفرستید. خیلی خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام.
مقالات زیادی هست .
اکثر مقالات زینترینگ یا اثر افزودنی .
سلام، تشکر از مطالب مفیدتون.
واقعاً کارم راه افتاد.خیر ببینید
سلام
از بین ساختارهای مختلفی که نرم افزار به ما پیشنهاد می دهد چگونه باید یک یا چند تا را انتخاب کنیم؟ ملاک ما برای این انتخاب چیست؟
متشکرم
پاسخ:
سلام و وقتتون بخیر .

متاسفانه وبلاگ بدلایل کاری و نداشتن وقت کافی، بروز نمی شود.
چندین کانال تلگرامی و البته وبسایت هایی هستند که بهتر میتونند کمک کنند. لطفا سرج فرمایید.
پوزش /

شهریور 98

 ___________________

ملاک شما برای انتخاب، به کار خودتون برمیگرده. باید تشخیص بدین که بیشتر انتظار چه ترکیب فازی داشتین.
سلام و خسته نباشید
لطفا به من کمک کنید. من جواب آنالیز XRD رو از آزمایشگاه بصورت عکس و نوت پد دارم اعداد رو در اکسل بردم و نمودار رو رسم کردم اما مجله ای ک مقاله رو به اون ارسال کردم خواسته که نمودار را smooth کنم. چطور می تونم نویز ها رو از داده هام حذف کنم. نویز رو چطور می تونم از روی داده ها پیدا کنم
پاسخ:
سلام و وقتتون بخیر .

متاسفانه وبلاگ بدلایل کاری و نداشتن وقت کافی، بروز نمی شود.
چندین کانال تلگرامی و البته وبسایت هایی هستند که بهتر میتونند کمک کنند. لطفا سرج فرمایید.
پوزش /

شهریور 98

_______________________________

حذف نویز هم کار ساده و معمولی هست. لطفا همینو به انگلیسی سرچ کنین . بعنوان مثال پاسخ های داده شده در ریسرچ گیت .
سلام .من ایکس ازدی برام فرستادن اعداد توی اکسل همش اعشاری تبدیل به نقطه نمیشه که تو اکسل بکشم نمودار رو به هر ترفندی میرم تغییرات اسلش به نقطه رو حتی توی ویندوز اعمال میکنم اما اصلا اوکی نمیشه من دفاعم نزدیک تورخدا وسه رسم کمک کنید به هرکی میگم میگه تحیل داره نمی تونیم
۱۳ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۸ میرحسینیان
سلام من یه طیف دارم که نویزش زیاده چطور میتونم نویز ها رو کم کنم؟
سلام چطور ممنون از اطلاعات مفیدتتو چطور میشه نویزهای الگو رو کم کرد بطوری که پیکها نمایان تر بشن؟
سلام و خسته نباشید
من از نمونه فولادی xrd گرفتم فقط دوستون عدد به داده حالا طوری انالیز xpert بگیرم.
ممنون
پاسخ:
سلام.
ببرین اکسل یا نرم افزار رسم دیگه ای و پراش رو رسم کنین
سلام من میخام اندیس صفحات رو روی پیکها ببینم اما وقتی تیکش رو میزنم نمیاد همه گزینه ها فعال میشه بجز این، اگرم بخوام از اطلاعات خود الگوی استاندارد صفحات رو بردارم نمیتوم چون زاویه رو بر حسب اعداد نسبی مثلا یک دو سه چهار داده و زاویه واقعی نیست این مشکل رو چطور برطرف کنم ؟ ممنون
۰۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۴۳ هادی علی‌ قنبری
سلام و روزتون بخیر. شرکت ما یک دستگاه xrd قدیمی البته با کیفیت داره که گراف هاش رو فقط میشه تو برنامه تحت dos خود کامپیوتر متصل به دستگاه دید. آیا راهی هست بتونم گراف رو با این نرم افزار باز کنم و تحلیل انجا بدم؟
پاسخ:
سلام.
بعید میدانم /
مگر با نرم افزارهای جدید رسم نمودار از عکس .
سلام
برای رسم نمودار از داداه های ایکس پرت در اکسل باید چیکار کرد
سلام من یک فایل xrd دارم میخواستم ببینم امکانش هست که پیک هاش رو برام تحلیلش کنید
پاسخ:
از طریق ایمیل مکاتبه کنید.
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون
من از نمونه ای xrd گرفتم، داده ها رو به صورت دو فایل lowangle و normalangle دریافت کردم، چطور میتونم هر دو پشت هم در xpert به صورت یک نمودار پیوسته مشاهده کنم؟
لینک ها دانلود نمیشند
پاسخ:
سلام. چک شد /
مشکلی ندارند.
سلام
چجوری می توان نویزهای xrd را بر طرف کرد ممنون
با سلام، ببخشید چطور میشه اندیس های میلر مربوط به پیکها رو با این نرم افزار استخراج کرد، من تو قسمت peak list هم رفتم اما h, k ,l براش مقداری نشون نمیده!!
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۱:۰۲ محسن میرعالی
با سلام
بنده نرم افزار X'pert نسخه 3.0.5 نصب کردم دیتا بیس این نسخه به چه روشی میشه وارد کرد؟
لطفا اگر آموزشی هست لینک آموزش در کامنت پاسخ قرار بدین.
پیشاپیش از راهنمایی شما سپاس گذار هستم
پاسخ:
سلام و وقتتون بخیر .

متاسفانه وبلاگ بدلایل کاری و نداشتن وقت کافی، بروز نمی شود.
چندین کانال تلگرامی و البته وبسایت هایی هستند که بهتر میتونند کمک کنند. لطفا سرج فرمایید.
پوزش /

شهریور 98

_________________

فکر می کنم تو پاسخ به کامنت ها توضیح داده باشم /
با سلام و تشکر

برای مقاله طیف XRD رسم شده که از نمونه گرفته شده و آزمایشگاه به ما میدن رو میشه استفاده کرد یا باید با استفاده از اطلاعات پیک ها که آزمایشگاه میده با نرم افزار خودمون طیف رسم کنیم. با تشکر
پاسخ:
از برنامه های رسم مانند اکسل، اوریجین و ... میشه استفاده کرد.
از خود آزمایشگاه هم میتونین بگیرین .
ولی خودتون رسم کنین، کیفیت بهتری داره و قابلیت ادیت هم خواهید داشت
سلام من می خوام دو نمودار متفاوت را در یک نمودار بیارم (دو فایل) چکار کنم ممنون از راهنمای شما
پاسخ:
سلام.
مثلاً پراش نمونه خودتون و کارت منتاظر رو میشه.از نوار بار کناری استفاده کنید .
یه کار دیگه هم میتونه با استفاده از اوریجین یا اکسل و .... باشه /
با سلام.
چطور با نرم افزار اکسپرت، FWHM رو محاسبه کنیم؟؟؟؟
سلام
من به یک پیک الگو چندتا کانی نیاز دارم. آیا پیک های الگو به صورت فایل جدا (pdf ویا jpg) قابل دسترسی هست؟
پاسخ:
متوجه مفهوم دردسترس بودن نمیشم.
اگر کسی تست گرفته باشه، میتونه تبدیل به عکس یا پی دی اف کنه/
سلام فیلم اموزشی شماره 3 هم صدا ندارد؟
چرا؟
پاسخ:
خیر /
سلام مهندس فیلم های آموزشی شماره 2 بدون صدا هستن ؟ دانلود شدن ولی صدایی ندارن ؟
پاسخ:
سلام.
بدون صدا هستند /
نرم افزار من ابزار + و - رو نداره چیکار باید بکنم؟
پاسخ:
یعنی بزرگنمایی ؟!!
از تب view میتونید هرآنچه میخواید رو اضافه و کم کنید /
سلام. برای پروژه ام باید با این نرم افزار کار کنم. میشه بگین داده های اولیه رو از کجا باید بیارم؟دسترسی ب ازمایشگاه ندارم. و اینکه بعد از رسم نمودار داده های پراش رو چطور بدست بیارم. با تشکر
پاسخ:
سلام.
نمونه ای ندارین که ازش تست پراش یا xrd گرفته باشین ؟!!! اگر نمونه دارین و میدونین دارین چیکار می کنین و هدف و ... معلوم هست، آزمایشگاه همه جا هست !!! با پست هم میتونین بفرستین و با واریز مبلغ نتیجه رو بگیرین ! سرچ کنید /
متوجه نشدم چطور پروژه ای هست !
برای نصب هم از برنامه هایی مث اکسل و اوریجین استفاده کنید.
سلام چرا این برنامه رو لپ تاپ من نصب نمیشه
پاسخ:
سلام.
دقیقاً مشکلش رو بگین /
با سلام وخسته نباشید

برای بدست آوردن اندیسهای میلر با این نرم افزار باید چکار کرد؟ با تشکر وسپاس فراوان
سلام.خسته نباشید
لطفا میشه طریقه بدست اوردن fwhm از سه روش :داده های xrd و توابع گوسین و لورنتزین (نرم افزار اورجین)مختصر توضیح بدید
متشکرم
سلام کسی میدونه چطور میتونم اندیس های میلر رو تو طیف XRD به دست بیارم؟ که رو پیکهام اندیسای سه عددی (h,k,l) رو نشون بده. ممنون میشم کمکم کنین
با سلام

دوستان اگه می شه من رو راهنمایی کنید من فایلم رو به صورت DAT دریافت کردم چجوری می تونم فایل هام رو تو Xpert باز کنم
به فرمت های دیگه تبدیلش کردم اما زمانی که باز می شه اصلا شبیه نمودارم نیست فقط یه خط قرمز رنگ هستش
پاسخ:
اینجا
سلام و خسته نباشی
دوتا سوال دارم.
اول اینکه میخوام طیف اشعه ایکس بدون پس زمینه ش به دست بیارم. روش Determine background باعث کشیده شدن طیف میشه و شکل خوبی بهش نمیده درحالی که من فقط میخوام زمینه حذف بشه. چطور این کارو بکنم؟

دوم ، شدت دقیق هر پیک را چطور میشه بدست آورد؟
با سلام هنگام اجرای نرم افزار قسمت lists pane که باید در سمت راست تصویر باشد نمایش داده نمی شود هم چنین هنگام search کاندیداهای احتمالی که برای تشخیص فاز در نمونه است که باید در همین قسمت lists pane باشد نیز نمایش داده نمی شود.
پاسخ:
سلام.
یک) تب سوم >>> view
دو) قاعدتاً باید نمایش داده شود، شناسایی صحیح و ... را چک کنید /

با سلام خدمت شما، دوستان گرامی
ممنونم بابت اطلاعات خوب و مفیدی که در اختیار عموم قرار دادین.

بنده یک سوال داشتم
چطور میشه چندتا پیک xrd رو روی هم انداخت در یک تصویر به نمایش دراورد؟
پاسخ:
ممنون .
خیلی ساده insert کنید .
سلام .وقتی برنامه رو میخوام نصب کنم روی همون صفحه آبی رنگ متوقف میشه. ویندوز 8 روی لپ تاپم دارم..
پاسخ:
ویندوز 8 رو تست نکردم. ولی قاعدتاً نباید مشکلی باشه.
علی الحساب ورژن جدیدتر برنامه رو نصب کنید.
سلام فایل های آموزشی قابل دانلود نیستند.
پاسخ:
همه لینک ها چک شد.
مشکلی ندارند. ده شهریور نود و پنج.
سلام
من این نرم افزارو نصب کردم ولی فایل PDF2 روش نصب نمیشه و بعد طی همه ی مراحل این پیامو میده:
File access denied
پاسخ:
سلام.
لوکیشن فایل رو عوض کنید. دوباره نصب و بارگذاری کنید.
سلام
چطور می تونم الگوهای استاندارد ترکیبات رو از نرم افزار دربیارم؟ برای مقایسه با طیف ترکیب سنتزی می خواهم
ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید
با تشکر
پاسخ:
مفهوم الگو استاندارد ؟!
سلام
ممکنه لطف کنید فایل درصد کریستالیته رو برای من هم بفرستید.
و اینکه من XRD با لامپ کبالت گرفتم و الان اگه ممکنه بفرمایید که B رو در فرمول شرر از کجا باید محاسبه کنم؟
پاسخ:
سلام.
فایل درصد کریستالیته ؟!!!
از مقالات مشابه بردارید. خیلی راحت /
سلام اگه بخوایم از روی نرم افزار xpert که نموداری به ما داده تمامی داده های خام رو به صورت اکسل به دست بیاریم باید چیکارکرد منظورم اینه که بخوایم تمامی x,y نمودار رو خودمون به دست بیاریم .ممنون
پاسخ:
سلام.
خیلی ساده !
رو فرمت ASC ذخیره (save as) کنید و با برنامه اکسل باز کنید ! میشه دو ستون x و y نموداری که می خواهید.

فک کنم این پاسخ به کامنت هم درباره رسم کمکتون کنه.


می بخشید پس چرا نصب نمیشه؟میمونه رو صفحه اولش.بعد هم خودبخود خارج میشه.ویندوزم 7 هست نکنه رو اون نصب نمیشه
پاسخ:
مشکلی با ویندوز سون نداره /
حالا که دارین نصب می کنین ، حداقل ورژن بعدی رو نصب کنین .
نباید مشکلی داشته باشه . چک می کنم دوباره /
سلام.این نرم افزار ظاهرا برا 32 بیتی هست.لپ تاپ من 64 بیتی هست.راهی هست برا نصبش؟
پاسخ:
سلام.
برعکس /
این نرم افزار برای 64 بیتی هست و سیستم خود من هم 64 بیتی هست.
هرچند ورژن اولش روی 32 بیتی هم جواب داده /
سلام. چطور میتوان 5 پراش را برای مقایسه در یک تصویر آورد. با تشکر
پاسخ:
سلام.
در نرم افزار یا نمایش کلی ؟!

در نرم افزار با انتخاب کارت ها میشه مقایسه و ... کرد.
سلام
من برای انالیز سنگم پیک های xpert میخوام.میشه راهنمایی کنین .ممنون
پاسخ:
سلام.
خب بفرستین آزمایشگاه تست XRD بگیرن.
اگر تست گرفتین ، از آزمایشگاه یا تحلیلش رو بگیرین یا خودتون با نرم افزار تحلیل کنید .
متوجه نشدم دقیقاً /
با سلام و خسته نباشید
من نمیتونم نصب کنم نرم افزار xpert high score را
لطفا راهنمایی بفرمایید . ممنون میشم
پاسخ:
سلام.
مشکل نصب را دقیقاً بفرمایید /
سلام؛ تشکر؛ در پناه خدا
با سلام و احترام

آیا میشه فایل اکسل را به یکی از فرمت های مورد قبول نرم افزار تبدیل کرد

متشکرم
پاسخ:
سلام و ممنون.

خیر /
من نمیتونم این فایل xpert high score را نصب کنم.
پاسخ:
نباید مشکلی داشته باشه /
چندین بار چک شده است.
با سلام. من تعدادی آنالیز EDAX با کمک SEM انجام دادم و درصد وزنی عناصر رو در بعضی از ذرات به دست آوردم. شنیدم که میتونم با استفاده از Xpert نوع ماده مرتبط با این نتایج رو به دست بیارم. اگر ممکنه خیلی خلاصه توضیح بدید که از چه دستوری باید استفاده کنم. من الان نرم افزار رو نصب کردم و دیتابیس رو اضافه کردم.
پاسخ:
سلام.
آنالیز EDAX همون XRF یا آنالیز عنصری هست. XRD آنالیز فازی است. ارتباط مستقیمی ندارند ولی می توان از آنالیز عنصری در شناسایی XRD کمک بگیرید.
سلام من فرمتی که بهم دادن XRDML هستش ولی بازش نمیکنه چیکارش کنم؟
پاسخ:
سلام. فرمت XRDML یا XRD measurement رو قاعدتاً باید باز کنه /
سلام من به چنتا فایل جهت اجرا در نرم افزار xpert احتیاج دارم ( برای تمرین کردن ) ولی هر چقدر گشتم نبود از کجا میتونم دانلود کنم ممنون می شم به من کمک کنید
پاسخ:
سلام.
براتون آپلود کردم.
ایـــنــجا
سلام
فایلی که آزمایشگاه به من داده در قالب PDF هست که گرافهایی از خروجی رو ارائه داده است. آیا امکان استفاده از این دیتا و گرافها به صورت pdf هست؟
پاسخ:
سلام.
امکان استفاده از آن در برنامه اکسپرت ممکن نیست .
با سلام.فیلم رو تونستم دانلود کنم ولی صوت یا نوشته نداره و نیاز به فایل های آموزشی که گذاشتین هست. اما فایل های آموزشی قابل دانلود رایگان نبودند. چکار کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید.با تشکر
پاسخ:
سلام.
البته که صوت ندارن/
لینک ها چک شدند. تاریخ : آذر 1394
سلام
لطفا در صورت امکان توضیح بدهید که شماره صفحات کریستالی که در اونها پیک رخ داده رو چطور میشه پیدا کرد؟
پاسخ:
در کارت ICCD و در جدول، شماره صفحات مشخص است.
از نوار ابزار کناری هم میشه، شماره صفحات رو روی پیک ها نشان داد.
با سلام
من این نرم افزار را نصب کردم در مرحله بعدی، در حین نصب فایل pdf2 کنسل کردم ... الان دوباره می خوام نصب کنم نمی ذاره نصب کنم ... علتش چیه ؟
لطفا کمک !
با تشکر
پاسخ:
چک کنید که نصب ناقص نشده باشه.
فایل PDF2 فایل نصبی نمی باشد، بارگذاری کارت هاست. شما احتمال زیاد برنامه رو نصب کردین/
سلام من یک فایل asc دارم هر کاری می کنم نمی تونم نمودار اکسل رو رسم کنم ممنون میشم کمک کنید
پاسخ:
سلام.
فرمت ASC رو با برنامه اکسل باز کنید ! میشه دو ستون x و y نموداری که می خواهید.
با convert به ستون و .....

با سلام،من به تازگی بااین نرم افزار آشنا شدم.
سوالی که داشتم،چه طوری میتونم اندیس های میلر رو بالای هر پیک مشخص کنم؟
پاسخ:
در کارت ICCD و در جدول، شماره صفحات مشخص است.
فکر کنم از نوار ابزار کناری هم میشه، شماره صفحات رو روی پیک ها نشان داد.
عذر میخوام میشه بیشتر توضیح بدین؟ چطوری باید فایل UXD درست کنم؟
پاسخ:
فایل UXD رو آزمایشگاه بهتون میده.
سلام دوست عزیز
من فایل ایکس ری کارمو گم کردم و تنها شانسی که اوردم اینه که داده های عددیشو دارم ایا با این داده ها میشه با نرم افزار Xpert نمودار ایکس ری رو رسم کرد؟
با تشکر
پاسخ:
میتونید تو فرمت UXD داده های عددی رو ریپلیس کنید و ....
با سلام
کسی در خصوص اندازه گیری تنش پسماند از روی گراف دستگاه x-ray اطلاعاتی دارد؟ میتواند کمک کند لطفا پاسخ دهید.
سلام
ضمن تشکر از جنابعالی به خاطر سایت خوبتان و محتوای علمی آن.
من از دی اکسید تیتانیوم xrd گرفتم وقتی که pattern ها را چک می کنم بهضی از پیکهای نمونه با patern من همخوانی ندارد. که این باید به دلیل نوع فازها باشد. چگونه می تونم پیکهای نمونه را با patern های مختلف تطابق بدهم.
یعمی اینکه نمونه من فار آناتاز دارد و هم فاز روتایل
با تشکر
پاسخ:
سلام. ممنون /
دقیق متوجه نشدم.
تیتانیا می تونه رتایل باشه یا آناتاز یا ترکیبی از هر دو فاز .
شما پیک لیست هر دو رو (پیک های اصلی) هر دو فاز را با پیک های اصلی پترن خودتون مقایسه کنید. راحت جواب می گیرید.

باسلام و خسته نباشید...
متاسفانه هیچکدوم از فایلها دانلود نمیشن، سرعت اینترنتم خوبه و مرورگرهای مختلفم امتحان کردم... :(
دوستان اگه کسی میتونه کمک کنه، اون فایل 33 مگابایتی رو میخوام... :(
لطفا بررسی کنید
باتشکر
پاسخ:
سلام و ممنون/
دو تا لینک دانلود ارائه شده است.
لینک اصلی دانلود برای پرشین گیگ، ترافیک سنگین دارد و مشکل از سرور است. حق با شماست.
ولی لینک کمکی موردی ندارد و چک شد که می تونید بـــبـیـنـیـد
سلام- من اندازه کریستالیت نمونه هام رو با fwhm ی که xpert میده اندازه گرفتم. ولی اندازه کریستالیتام به نظرم منطقی نیست. می خواستم بدونم میشه به دیتاهایی که xpert میده اطمینان کرد؟ منظور دیتاهایی مثل شدت، ارتفاع و پهنای پیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسی از لطفتون
پاسخ:
سلام.
واقعیتش رو بخواین ، خیلی نه . مخصوصاً این ورژن.
ورژن .02 رو مدتی هست کار می کنم ، هنوز مطمئن نشدم ازش. یه مدت بعد، در این مورد می نویسم ...
با سلام و خسته نباشید
من در دانلود فایل ها مشکل دارم خواش میکنم کمکم کنید نمیتونم فایل ها رو دانلود کنم
پاسخ:
چک شد /
فایل ها مشکلی ندارند.
مرورگر، اتصال اینترنت و ... را چک کنید. یا شاید سایت در اون لحظه مشکل داشت /
سلام
فایل pdf2 دقیقا چیه؟ با چی باید باز کرد؟
پاسخ:
دیتابیس اطلاعات الگوهای پراش است.
باید در برنامه بارگذاری کنید. روشش گفته شده /
سلام
فیلم های اموزشی رو دانلود کردم ولی باز نمیشن!چکار باید کرد؟؟؟/
پاسخ:
فیلم ها مشکلی ندارند، فایل دانلودی را چک کنید.
سلام ...من برای تحلیل SEM نیاز به برنامه measurement دارم...میشه بذارید...
سلام ...من برنامه رو دان کردم ...اما نمیدونم فرمت xrd ایم باید چی باشه تا توی این برنامه بازش کنم
نه اکسل نه pdf نه paint!!!
پاسخ:
این تصویر فرمت های برنامه رو نشون میده /
معمولاً UXD یا RAW داده میشن.
اکسل که همون تکست هست، برای رسم نمودار تو اکسل ، اوریجین و ... است. پی دی اف هم که کلاً فرمت عمومی برای هرنوع فایلی است ! و ربطی به اکسپرت نداره ! فرمتی به اسم پینت نداریم ! همون عکس مدنظرتون هست که به درد نمیخوره .
با سلام
من باید از روی الگوی پراش نمونه ام ، درصد خلوص فازم رو محاسبه کنم. می خواستم بدونم شما روشی یا نرم افزاری برای این کار سراغ دارید؟ البته اگه سراغ دارید یکم در مورد اینکه چطور محاسبش کنم هم توضیح دهید.
تشکر.
پاسخ:
محاسبه درصد خلوص فازها از پراش اشعه ایکس دقت پایینی داره .
شدت پیک اول را در فازهای مختلف در نظر می گیرند که دقتش بسیار کم هست.
بهتره از آنالیزهای دیگه مث XRF یا شیمی تر و الخ استفاده کنید.
فیلما هم اکی شد. خیلی ممنون
ایشالا که جواب زحماتتونو بگیرید از خدا
فیلما هم اکی شد. خیلی ممنون
ایشالا که جواب زحماتتونو بگیرید از خدا
یا سلام و تشکر
خوشبختانه خود برنامه و ایندکس با استفاده از لینکهای کمکی دانلود شد و همچنین فایل های کمکی
اما فیلم های آموزشی خیر. اگر امکانش هست برای اونا هم لینک کمکی بذارید. مرسی
پاسخ:
ممنون .
چشم .... به زودی .
ببخشید هیچکدوم از فایلها رو نمیتونم دانلود کنم
تا مرحله رمز فایلها برا دانلود پیش میرم و مرحله بعد از اون که ایکن دریافت فایل رو میزنم دوباره همون صفحه لود میشه
لطفا کمکم کنید
پاسخ:
حداقل ، فایل های این پست بررسی شد /
مشکلی برای دانلود ندارند.
شاید مشکل موقت از سرور بوده یا هر چیز دیگر .
با عرض معذرت. من هر کاری میکنم نه فایل نرم افزار و نه فیلم های آموزشی دانلود نمیشه. نمیدونم مشکل از چیه. لطفا راهنمایی کنید. اگه میشه لطفا فیلم های آموزشی را برام میل کنید ممنون میشم. تشکر
پاسخ:
سلام.
چک می کنم. /
من سیستم ام ام اس ای هست و ویندوز سون تا به حال مشکلی برای نصب نرم افزار نداشتم
مراحل نصب رو هم از طریق فیلمهای اموزشی یاد گرفتم ولی زمانی که نرم افزار رو باز میکنم و ران میکنم اصلا گزینه نصب رو نشون نمیده تنها کلمه خروج رو میتونم ببینم....فکر میکنین مشکل از کجاست؟ :(
پاسخ:
متوجه نشدم !
بعد از نصب، که دیگه گزینه ی نصب نمیخواد !
یه تصویر از این موردی که میگین، بگیرین و بزارین ، شاید کمکی بتونم بکنم.
سلام. یه سوال ازتون داشتم بین اندازه دانه و انازه کریستالین چه تفاوتی هست؟کدوم یکی بزرگتره چطور میشه بینشون تفکیک قائل شد
پاسخ:
سلام !
ایـنـجــــا رو ببینید.
با سلام و خسته نباشید
چه طوری باید نوع صفحه هر پیک xrd را با اکسپرت مشخص کرد؟
مثلا (020)
سلام. لطفا محاسبه درصد کریستالینیتی رو هم توضیح بدید و اگر رفرنسی هم دارید که این رو توضیح بده معرفی کنید.
متشکرم
با سلام
نرم افزار را نصب کردم اما از منو file، برای باز کردن فایل های با پسوند xrdml استفاده می کنم. فایل ها را نمی بیند.
پاسخ:
با این فرمت کار نکردم.
قاعدتاً نباید مشکلی باشه.
با این وجود یه جایی آپ کنید و آدرس بدین، امتحان کنیم .
با سلام
من با دیدن کامنت متوجه روش محاسبه اندازه ذرات نشدم، اگر میشه بیشتر توضیح دهید
با تشکر
پاسخ:
عرض کردم که یه پستی به زودی ! قرار خواهم داد.
ولی اگر محاسبه با این نرم افزار مد نظرتون هست، همون مسیری که تو کامنت گفتم هست. اعدادش رو راحت از مقالات و سایر کارها پیدا کنید و بزارید، بهتون یه اعدادی میده که اندازه کریستالیت هست نه اندازه دانه . اونم اصلاً دقیق نیست و ارزش محاسبه برای مقاله رو نداره و اکثراً رد میشه.
یه سری محاسبات عددی هم با فرمول و اینا هست که از کتاب ایبوک محاسبات ایکس آر دی که تو یکی از کامنت ها گفتم میشه استفاده کرد که اونم به خودی خود تجربه کاری میخواد و سنگین هست.
با سلام و خسته نباشید
چه طوری میشه با expert اندازه ذرات را به دست آورد؟
پاسخ:
این پـــــاسخ به کامنت رو ببینید .

با سلام
در قسمت scherrer calculat در قسمت B obs و B std چه باید نوشت
از کجا باید اعداد آنها را پیدا کنیم لطفا راهنمایی کنین مرسی
پاسخ:
این قسمت از اکسپرت، خیلی دقیق نیست.
ضمن اینکه به تفاوت بین اندازه دانه و اندازه کریستالیت هم دقت کنید.
اعداد رو از کارهای قبلی و مقالات بگیرین. من خیلی سه چهارسالی میشه از این قسمت استفاده نکردم، چون دقت نداره .
با سلام

برای حذف نویز از طریق نرم افزار اکسپرت چگونه میتوان عمل کرد؟

با تشکر
پاسخ:
اگه درست یادم باشه، از گزینه Smooth استفاده میکنن.
یا اینکه بک گراند رو بالا بگیرین، جزو پیک ها محسوب نمیشه .
با سلام و خداقوت
آیا امکان محاسبه درصد فراوانی فازها از طریق این نرم افزار وجود داره؟ ممکنه مراحل را توضیح دهید؟
پاسخ:
از این ورژن اکسپرت که نه.
ولی دستی با قرار دادن dها و تعیین جهت بلوری و ... تو یه سری فرمول ها میشه. (من بلد نیستم ! ولی تو ایران هم مثلاً پژوهشگاه مواد بعضی از اساتید بلد هستن)
یه راه خیلی بی دقت ! هم برون یابی با استفاده از بالاترین شدت و رابطه ضربدری قرار دادن هست که خیلی بدون مبنای علمی و دقت است.
دست شما درد نکنه ولی فیلمهای آموزشی صدا ندارن. باید با نرم افزار خاصی پلی بشه؟
پاسخ:
سلام.
نه . بی صدا هستند.
سلام برای محاسبه کسر حجمی فازها با استفاده از آنالیز ایکس ار دی چه روشی دقیق تر است(چه رابطه ای) و خطای کمتری دارد؟
پاسخ:
روش برون یابی ! یا همون تناسب گرفتن با درنظر گرفتن بزرگترین پیک برای هر فاز.
به شدت خطای بالایی داره.
در پراش هایی که تعداد فاز کمتری داره و نسبت شدت فازها معمول هست، بهتر جواب میده.
با سلام و روز بخیر
من تمام مراحل نصب را درست پیش رفتم هنگام open کردن فایل خطای file not format supported میده الان چکار کنم.
پاسخ:
سلام.
فرمتی که وارد کردین، جزو فرمت های ورودی نیست.
با سلام مجدد
عکسی که من دارم به قدری غیرواضج است که اصلا نمی توان اعداد مربوط به هر پیک را خواند. ضمن اینکه من یک زمین شناس هستم و تنها چیزی که از ایکس آردی می دانم در همین حد است. ممنون از راهنمایی های خوب تان اینجوری فهمیدم که نباید برم سراغ ایکس پرت (البته الان) که وقت ندارم. امیدوارم داور به مقاله م گیر نده چون در این حالت باید این عکس هایی که برای سال 1373 است را تقدیم اش کنم.
خیلی سپاسگزارم.
سلام.
خیلی ممنون بابت پاسخگویی سریع تان.
بله یه چیزی تو مایه های داده سازی اما گراف هایی که دارم کپی هستند و بی نهایت کیفیت پایین دارند. منظورتون از دستی چیست؟ با این نرم افزار که می فرمایید نمیشه.
خیلی ممنون
پاسخ:
دستی یعنی اینه که به روش آزمون و خطا، عدد شدت بدین تو اکسل رسم کنید تا اونی بشه که شما میخواین .
یا اینکه یه پراش نزدیک به الگوی مد نظرتون رو برداریدن و دستی تغییر بدین.
با سلام و خسته نباشید.
رشته من زمین شناسی است و در حال حاضر دارم روی یک مقاله کار میکنم که در آن نتایج اایکس آردی که مربوط به سال 1991 می شود را ذکر کرده ام اما هیچ نموداری جهت بیان کردن حضور کانی های مدنظر، ندارم. حال سوالم این است که آیا نرم افزار ایکس پرت همچین توانایی را برای رسم نمودار چند کانی مشجص با درصد فراوانی مشخص را دارد تا بدین صورت حضور این کانی ها را با شکل در مقاله نشان بدهم به جای فقط ذکر حضورشان در نتایج ایکس آردی؟
نمیدانم سوالم چقدر صحیح می باشد (با ایکس پرت تاکنون کار نکرده ام)
بسیار سپاسگدارم
پاسخ:
سلام.
یه چیزی تو مایه های داده سازی . با این نرم افزار نمیشه . ولی دستی میشه کاری کرد. ولی دقیق درست نیست و همون لفظ "داده سازی" درست هست.
مرسی از پاسختون.
سلام
شدت داده های XRD من خیلی زیاده وارد نرم افزار میکنم تشخیص دادن فاز ها سخته. حتی در قست set-y-scale نرم افزار شدت رو کاهش نمیده. داده ها با فرمت RAW هستند.
از طریق نرم افزار داده های XRD رو وارد اکسل کردم.
چگونه در اکسل میشه داده های XRD نرمال کرد؟
پاسخ:
بالا بودن شدت ایرادی محسوب نمیشه .
با این وجود اگه بخواین تو اکسل نرمال کنید، فک کنم بتونید از عملیات ریاضی استفاده کنید. ولی من به شخصه استفاده نکردم و نیازی نشده.
سلام ببخشید میشه لطفا یه بار دیگه روش رسم نمودار با فایل txt رو در اکسلر بگید؟مه همه مراحل رسم نمودار رو انجام میدهم ولی در نمودار چیزی نمیاد.این space رو کجا انتخاب کنم؟
پاسخ:
دو ستون عدد دارین. کپی کلشو با cltA کپی کنید. (فقط اعداد زاویه وشدت، بدون توضیحات قبل اعداد که برا شرایط تست هست)
ببرید اکسل.
بالا تو تب Home، گزینه Paste رو می بینید ، اونجا Use Text Import Wizard رو انتخاب کنید و با انتخاب گزینه دوم، پیست کنید .

روش های دیگه ای هم هست .
بعدش انتخاب صحیح نوع نمودار و درنهایت رسم نمودار.
باسلام وتشکر از زحماتتون
من هرچه سعی کردم فایل شماره 1 و 2 دانلود نشد لطفا یه بررسی بفرمایین
پاسخ:
سلام.
چک می کنم ...
اموزش ها رو نگاه کردم صحبتی درمورد اندازه دانه نشده بود
space.... یعنی چی منظورتون؟فکر کنم مشکل من اینه
سلام با استفاده از ایکس پرت با چه دستوری میشه اندازه دانه حساب کرد؟
2-من بلد نیستم نمودار رو در اکسل رسم کنم. در واقع فایل txt رو که کپی پیست میکنم و میخوام نمودار رسم کنم چیزی در نمودار نمیکشه!!!
خیلی به کمک فوری تون احتیاج دارم مرسی
پاسخ:
سلام.
سوال اولتون رو از آموزش های ارائه شده استفاده کنید .
۲- فایل تکست رو از قسمت شروع عددها تا آخر (یه دو ردیف زاویه و شدت) کپی کنید، تو اکسل کپی کنید، میشه دو ستون . space ... رو انتخاب کنید تا دو ستون مجزا بشه.
بعدش از تب insert >>> قسمت insert line chart

از مطالب مفید وبلاگتان خیلی استفاده کردم. ممنون
موفق و پاینده باشید
با سلام و خسته نباشید
PDF Card های X-Rayاستاندارد مربوط به عناصر تانتالم Ta و الومینیوم Al را از کجا میتوانم پیدا کنم؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
"استاندارد"که گفته نمیشه، بلکه ICCD .
از تب Reference Patterns >>> گزینه Retrieve Patterns by >>> گزینه Text Search
با عرض سلام
غرض تشکر از وبلاگ مفید شماست.
از خدا می خواهم که همواره یار شما باشد.
ملکشاهی
سلام
از طریق این نرم افزار چطور میتوان تشخیص داد که مثلا NiMoO4 از نوع آلفا است یا بتا؟
با تشکر
پاسخ:
تنها راهش اینه که در توضیح کارت شناسایی شده باشه که معمولاً نیست . پس از طریق نرم افزار نمیشه یا برای بیشتر مواد همچین چیزی نیست.
برای موادی مث سیلیکون نایتراید و .... که آلفا و بتا داشت و باید شناسایی می شد ، از طریق مراجع و مقایسه پترن های آلفا بتای موجود می شد تشخیص داد، نه از طریق نرم افزار.
سلام. با این نرم افزار میشه hkl های مربوط به هر پیک و یا اندازه های سلول واحد رو حساب کرد؟
پاسخ:
سلام
با مقایسه و رسیدن به کارت مورد نظر در شناسایی فازها، در هر کارت peak list وجود داره که برای هر پیک مشخصه،  hkl آورده شده است.
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۴۵ وحیدرضا داودی
سلام. من روی لایه نازک آلومینیوم نیترید دارم کار میکنم. xrd گرفتم میخواستم ببینم وقتی تعیین فاز میکنیم پیک آلومینیوم نیتریدی که نرم افزار میده از نظر زاویه با نمونه برابری داره ولی از نظر شدت متفاوته. در این حالت اون پیک صحیح هست یا نه. و اینکه اگه زاویه پیک مورد نظر در حد کمتر از یکی دو درجه با نمونه تفاوت داشته باشد آیا اون پیک صحیح است یا خیر.
پاسخ:
سلام.
اختلاف شدت مشکلی محسوب نمیشه و پیک صحیح هست. شدت پیک به مسایل مختلفی وابسته هست که ....
این اختلاف درجه معمولاً در کارهای مختلف، اختلاف نظر هست. ولی طبق اون چیزی که یادم هست معمولاً تا نیم درجه رو در نظر می گرفتند، در حد یکی دو درجه رو فکر نکنم. ضمن اینکه اگه کارت ها رو بررسی کنید امکانش هست که کارتی نزدیک تر از همون ماده ببینید.
باز باید به منابع مراجعه کرد.  کتاب X Ray Diffraction Crystallography Introduction Examples and Solved Problems یه سری مطالب در این مورد داره که قابل دانلود هم هست.
سلام
ممنون از فایل های خوبتون.
من برای دانلود جزوات مشکل دارم نرم افزار و فیلم ها رو با لینک کمکی دانلود کردم ولی از http://uplod.ir/ دانلود نمیشه و پیام خطا داره.میشه لطفا برای بقیه فایلها هم لینک کمکی بگذارید. ممنون
پاسخ:
بعله . حتماً .
با سلام و خسته نباشید
ممنون بابت مطالب مفیدتون ولی فقط دوتا ا ز لینکا کارمیکنن فایل آموذشی علیرضا عرب ودکتررحیم زادرو میخواستم ولی هرکارکردم دانلود نشد فیلمش بیصدا بود برای همین فایلای آموزشیشو میخواستم که نشد چرا؟!!!شدیدا نیازدارم یه لطفی بکنین اصلاخش کنین ممنون میشم سیار
پاسخ:
فیلم بی صدا که هست .
لینک ها رو بازبینی می کنم .
سلام با تشکر از مطالب مفیدتون. میشه توضیح بدین چطوری میشه از xrd متوجه بشن اندازه ی ذرات چقدر است؟
پاسخ:
سلام .
در کتاب های مختلف، روش کلی ش ارائه شده.
این ارائه با فرمت پاورپوینت شاید بتونه بهتون کمک کنه .
دانلود

رمز : ceramic.blog.ir
باسلام و عرض ادب
لطفا" در زمینه اندازه گیری تنش پسماند به روش xrd اگر اطلاعاتی دارید بنده را راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام.
نمیدونم دقیقاً دنبال چه مطلبی هستین .
درهرصورت، جزوه ارائه شده پراش اشعه ایکس دکتر مرعشی توضیحات خوبی داره.
سلام
ببخشید فیل pdf2 v, چیکار باید بکنم؟
پاسخ:
سلام.
توضیح داده شده و در فیلم های آموزشی هم آمده است.
خیلی خلاصه :
customize > program settings > reference patterns > database conversion > PDF2 > browse > OK
با سلام و تشکر بابت راهنمایی های مفیدتون
چطور میتونم PDF2 یا PDF4 رو پیدا کنم ؟
پاسخ:
سلام.
فایل PDF2 که برای دانلود در پست قبلی ارائه شده است.
PDF4 در ایران کمتر در دسترس هست.
با سلام و تشکر

فایلهای آموزشی که دریافت کردم،فاقد صدا می باشند،لطفا راهنمایی فرمایید.
پاسخ:
به نظرم همین طوره.
بیشتر کار رو یاد داده و همراه با صدا نیست.
باسلام و تشکر از زحماتتان
اگر در الگوی پراش ماده مورد نظر علاوه بر پیک های فاز موجود در نمونه مورد نظر، پیک های اضافه از فازهای دیگر هم وجود داشته باشد آیا امکان محاسبه خلوص فاز(phase purity) توسط نرم افزار xpert وجود دارد؟
پاسخ:
سلام .
فکر نمی کنم یا دقیقتر نمی دونم ! یعنی نشنیدم که با xpert خلوص فاز رو حساب کنن .
شرکت "آنالیز ایکس آر دی" که ارائه دهنده نرم افزار هست، بخوبی پاسخ سوالات رو میده و راهنمایی میکنه ، به نظرم، باهاشون مکاتبه کنید.
سلام هیچ کدوم که باز نمی شه .امتحان در مورد نرم افزار و پراش اشعه ایکس دارم حالا چکار کنم
لطفا کمک کنید
پاسخ:
سلام .
چک کردم ، دو تا از فایل ها که موردی نداشت.
برای دو فایل دیگه : نوشتن که : .....

هفته‎ای که گذشت سرویس پرشین گیگ بطور موقت از دسترس خارج شد، این عدم دسترسی تصمیمی بود که در حداقل زمان ممکن برای جلوگیری از صدمات احتمالی که طی حملاتی به سرورهای پی.جی صورت گرفته بود، اتخاذ شد.

مدیران مجموعه بخوبی بر امر آگاه سازی کاربران پیش از هرگونه تغییری واقف و معتقد هستند، اما زمان اندک برای مقابله با حملات پیش رو، ما را به اجرایی کردن این تصمیم بدون رعایت اطلاع رسانی سوق داد که قلباً بابت این موضوع کمال تاسف را داریم.

بهرحال با وجود صدمات وارده به پرشین گیگ طبق اطلاعیه خود سرویس در موعد مقرر یک هفته‎ای از هم اینک قابل دسترسی و بهره بردای خواهد بود. در این بین بسیار اندک کاربرانی خواهند بود که با کمترین حذف فایل روبرو خواهند شد که پیشاپیش عذرخواهی ما را پذیرا باشند.

اگر ظرف دو روز آینده حل نشد، جایگزین می کنم .

ممنون

سلام
ببخشید من مهندس نساج هستم و از پارچه ام XRD گرفتم به اطلاعاتی مانند درصد کریستالینیتی احتیاج دارم آیا با ابن نرم افزار میشه این مقدار را محاسبه کرد؟
پاسخ:
از پارچه پودر شده تست گرفتین یا سطح پارچه ؟!
اطلاعاتم در این مورد خاص ! تقریباً صفر هست !
در هر صورت اگه یک فاز هم کریستالین و هم آمورف باشد، بصورت نسبی میتونین درصد حساب کنین . هرچند با توجه به ضرایب خطا و دقت نرم افزار در تحلیل و انتخاب کارت ها، چندان دقتی ندارد.
سلام با تشکر از برنامه خوبی که در سایت گذاشتین. من مهندس نساج هستم و از پارچه ای که تحت تکمیل قرار دادم xrd گرفتم و می خواهم درصد تغییر کریستالینیتی را محاسبه کنم چون تغییرات جزیی هست من به دنبال استفاده از یک نرم افزار تحلیل الگو هستم متاسفانه نتایج xrd به صورت فایل اکسل و نودت پد رو دارم آیا امکانش هست که با این نرم افزار بتونم محاسبات رو انجام بدم؟ اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
با سلام مجدد

وقتی به یک ماده (SrTiO3) دوپنت (Sm2O3) اضافه میشه اگر پیک های XRD هر دو نمونه یعنی ماده اولیه و دوپنت دار مشابه هم بشه، میتونه نشونه این باشه که یون های دوپنت مکان های Sr2+ که میزبان هست رو اشغال کردن؟

متشکر از وقتی که میزارید.
پاسخ:
سلام.
ببینید تو این مگنتی که شما عنوان کردید، بعد از استفاده از دوپنت، باید فاز جدید هم تو الگوی پراش دیده شه .
یه مثال !
کاری که خودم انجام داده بودم مثلاً در مورد هگزا فریت باریم (برخلاف شما که استرانسیم کار کردین ، هرچند مشابه هم هست). دوپ کردن اکسید آهن تو این کار منجر میشد به تشکیل فاز جدید BaFe12O19 ، این فاز رو تو xrd شناسایی کردیم.

حالا اینی که شما میگین ، به نظرم عملی نیست. یا باید بیشتر توضیح بدین .
با سلام
ممنون از فایل های آموزشی خیلی عالیتون. فقط یک سوال داشتم. وقتی دوپنت به ماده اضافه شده باشه هم باز نحوه شناسایی به همین حالتیه که در فایل هاست؟ یعنی انقدر باید الگوهای مختلف رو بررسی کرد تا تک تک پیک ها شناسایی بشن؟
پاسخ:
سلام .
منظورتون از حالت شناسایی تو فایل ها رو دقیق نمی دونم . چندین روش برای شناسایی هست.
ولی در حالت کلی اضافه شدن دوپنت، اگه از مقالات کار شده تو اون موضوع بتونیم ترکیب بدست اومده رو حدس بزنیم ، خیلی راحت تره.
درغیر اینصورت ، همون بررسی الگوهای مختلف میمونه .
حالا اگه کمک بیشتری خواستید، حتماً در خدمتتون هستم/
ببخشید واقعا 17 ساعت باید بذارم تا دانلود شه؟
پاسخ:
عجب !
خب سرعت اینترنتتون پایین هست ، میتونید در چند زمان مختلف بزارید تا دانلودش تکمیل بشه .
!
از راهنمای شما ممنونم
سلام .
سوالی داشتم از شما
من با نرم افزار کار کردم .میخواستم بدونم اگه بخوام درصد حجمی (%vol)پیک های مشخص شده رو به دست بیارام آیا امکانش هست .من عناصری که دنبالش بودم رو پیدا کردم انتخاب شده هستن ولی نمیدونم آیا با این نرم افزار میشه مشخص کرد یا نه
متشکر میشم اگه کمکم کنید
پاسخ:
سلام.

درصد حجمی مفهومی نداره ! مگر اینکه منظورتون درصد نسبی فازها باشه.
اونم به روش برون یابی و .... امکانش هست ، اما دقت ش پایین هست .
شما عناصر رو میدونید ، باید به فکر تشکیل فازها بعد از عملیات رخ داده باشین . روش XRD بررسی فازی ارائه میده. شما الگوی پراش نمونه رو دارید و مواد اولیه رو هم می دونید ، پس کار راحت تری دارید و می تونید فازهای بوجود اومده رو بررسی کنید.
بسیار بسیار ممنون
از زحمات مدیران محترم سایت تشکر می نمایم. اجرتان با خدا.
بسیار مفید و عالی بود دوست عزیز..!!!
بسیار استفاده بردم!!!
پاینده و پیروز باشید
ممنون .عالی بود خسته نباشید
ممنون. کمک خیلی بزرگی بهم کرد
دست شما دردنکنه عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">