وبلاگ تخصصی علم مواد و مهندسی سرامیک

وب نوشته های یک سرامیست
وبلاگ تخصصی علم مواد و مهندسی سرامیک

با توجه به درخواست های مکرر دوستان، به مرور برای همه لینک ها، لینک دانلود کمکی ارائه می شود.
درصورت وجود مشکل در لینک دانلود هریک از فایل، در نظرات اعلام کنید تا بررسی شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برخی از پست های قدیمی، نیاز به بروزرسانی دارند. به تاریخ ارسال پست دقت نمایید /


لطفاً در نظرات خصوصی، درخواست ارسال کتاب یا پاسخ تفصیلی به موضوعی خاص را مطرح نکنید.
تأکید می کنم : امکان پاسخ گویی مستقیم در نظرات خصوصی نیست.
باید از ای میل استفاده کرد که بعید میدونم وقت و حوصله کنم و فقط در موارد خاص جوابگو خواهم بود. تا اونجایی که بتونم در خود مطالب وبلاگ و پاسخ به نظرات در خدمتتون هستم .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این وبلاگ کاملاً شخصی است. در نقل مطالب علمی، فیلم ها و اسلایدها، به منبع اصلی مطلب اشاره شده است و به حقوق مؤلف یا مترجم احترام گذاشته می شود.
سایر مطالب، برای اولین بار ارائه می شود و انتظار می رود در نقل یا استفاده مستقیم، به منبع اصلی ارجاع داده شود.

____________________________________

تماس مستقیم :
ceramic.blog@gmail.com
____________________________________

به دلیل مشکلات کاری و شخصی، وبلاگ دیرتر بروز می شود. با این وجود قسمت نظرات و ایمیل بررسی و پاسخ داده می شود.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

پـیـوندهای روزانـه

دومین سایت مفید علم مواد که معرفی می شود، سایت دیگری به زبان انگلیسی است که به زبان ساده توضیحات مفیدی در مورد مواد مختلف ارائه داده است. وبسایت "آزوم" یک سایت ساده و نه خیلی زیاد تخصصی هست که در مورد بسیاری از مواد مهندسی و کاربردی اطلاعات اولیه و دید خوبی را ارائه می دهد و دایرکتوری کاملی از منابع را در دسترس قرار می دهد.

گروه صنعتی تحقیقاتی AZOM علاوه بر امکانات صنعتی و آزمایشگاهی که ارائه می دهد، تیمی از محققان طراز اول علم مواد را به عنوان گروه مشاوره علمی در اختیار دارد که عقبه علمی خوبی را پدید آورده است. دو مرکز اصلی این گروه در انگلستان و استرالیا مستقر است. توضیحات کلی دیگری از معرفی این شرکت در قسمت معرفی سایت قابل مشاهده است.

مهمترین ویژگی این سایت دید پژوهش محور و نه صرفاً تخصصی به علم مواد است، به گونه ای که تولیدکنندگان، صنایع مربوطه، آمار و اخبار اقتصادی نیز ارائه می شود. صفحه اول این سایت،دسته بندی های مختلفی را از دسترسی برای مخاطبان ارائه داده است. در بخش news  دهها خبر و گزارش صنعتی با دسته بندی بسیار مفصل و با برنامه جالبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. اطلاعات دیگری از جمله دهها ویدئو، کتاب الکترونیکی (البته با لینک به سایت رسمی کتاب ها و نه دانلود رایگان ! )، محصولات، تجهیزات، مقالات و دوره های علمی در این سایت گردآوری شده است که برای یک محقق یک دیتابیس کلی از خواص مختلف و معرفی مواد مختلف است. بخش ویدئوهای سایت هم دربرگیرنده صدها ویدئو و فیلم از سایت های مختلف است که در دسته بندی مشخصی ارائه شده است.

اطلاعاتی که در بخش مواد این سایت ارائه می شود، کلی و بیشتر برای داشتن یک دید اقتصادی و صنعتی برای دست یابی به لینک های مفید دیگر است و بیشتر سرچ محور محسوب می شود.

در صفحه نخست این وبسایت و در جعبه باکس جستجو، می توان از طریق صفحه کلید و وارد کردن نام مواد، دسترسی سریع و راحتی به اطلاعات مواد مختلف دست یافت. این بخش خود چکیده کلی از کل اطلاعات سایت محسوب می شود. در زمان جستجو برای ماده خاص، علاوه بر اخبار و گزارش های صنعتی از تولید کنندگان، میتوان مقالات جدید و نیز کتاب هایی با این موضوعیت را یافت.

عدم وجود پیچیدگی های علمی و عدم لینک به صفحات بی دروپیکر !  مهم ترین مزیت این وبسایت است. در کنار آن، ارائه اطلاعات در مورد کار روی مواد مختلف از سراسر دنیا خود نگاه کلی را پدید می آورد که برای یک گزارش علمی بسیار مهم است. مهمترین ضعف این سایت که می تواند عمدی هم باشد، عدم تخصص گرایی زیاد در بخش های مختلف است. بدین مفهوم که این امکانات حلقه وصلی به اطلاعات دیگر است و خود مقالات بسیار تخصصی یا گزارش های کاملاً علمی بروز را ارائه نمی دهد بلکه لینک های ارائه دهنده این امکانات را معرفی می کند.

صفحه اصلی سایت :  http://www.azom.com/


>>>>>>> مطلب قبلی معرفی سایت :  مـعـرفـی سایت (یک) : makeitfrom.com ، وبسایتی برای بررسی و مقایسه خواص مواد

۹۲/۱۰/۱۶
یک سرامیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">